10 tips voor een vlotte levering

Een levering waarbij alles vlekkeloos verloopt, is belangrijk voor jou en voor ons. Wij controleren hier alle verpakkingen voor ze vertrekken en behandelen ze met grote zorg. Belangrijk is dat je zelf ook enkele voorzorgen neemt…. Hieronder vind je enkele tips om je voor te bereiden op de levering. Zo maken we samen dat de levering vlot kan verlopen! 

 

Tip 1: Parkeerruimte

Voorzie genoeg parkeerruimte voor onze vrachtwagen: 

  • Levering zonder ladderlift: voorzie 8 meter indien we op straat moeten parkeren (en niet op een oprit).
  • Levering met ladderlift: voorzie 15 meter.

Als je in een drukke straat woont: vraag tijdig borden voor parkeerverbod aan bij de gemeente zodat je de plaatsen kan vrij houden.

Tip 2 : Betaling

Betalen gebeurt altijd bij levering of op voorhand. Dit zijn de betalingsmogelijkheden:

  • Cash. Hou hierbij rekening met de nieuwe wetgeving. Je mag enkel cash betalen voor een aankoopbedrag lager dan 3000€. Is jouw aankoop hoger dan 3000€, dan mag je maximaal 10% van het totaal bedrag cash betalen (met een maximum bedrag van 3000€)
  • Met een bankcheque 
  • Met betaalkaart(en) (Bancontact, Mastercard of Visa). Let op: alle betaalkaarten hebben een persoonlijke limiet, ongeacht hoeveel geld er op uw rekening staat. Neem daarom contact op met je bank om de limiet te verhogen indien nodig.
  • Op voorhand per overschrijving. We vragen om het saldo minstens 3 werkdagen voor de levering over te schrijven op één van onderstaande rekeningnummers.
    KBC: BE03 4139 1647 8184
    BNP PARIBAS: BE79 2930 1520 7433
    Vermeld bij de betaling de OGM code die onderaan rechts op je verkoopsovereenkomst vermeld staat.
    Je kan ook het verkoopsnummer vermelden, dit staat rechtsbovenaan, vlak boven de klantencode. 

Tip 3: Leveren, niet monteren

Indien we de meubelen enkel leveren en niet monteren, dan worden deze afgezet op het gelijkvloers.

Tip 4: Vlotte doorgang

Voorzie een vlotte doorgang naar de kamer waar je nieuwe meubelen zullen staan. De nodige ramen, deuren en doorgangen moeten geschikt zijn voor de te leveren meubelen. Zorg ervoor dat de plaats waar er gemonteerd moet worden, leeg is.

Tip 5: Persoonlijke gegevens

Controleer je persoonlijke gegevens op de verkoopsovereenkomst. Als er een wijziging nodig is (GSM nummer, adres, verdieping, … ) mail dan naar levering.service@krea.be of bel naar 03 760 18 50 tijdens de weekdagen. Geef dit zeker door voor de datum van levering!

Tip 6: Meenemen oude meubelen

Indien je wenst dat we je oude meubelen meenemen (tegen betaling), dan heb je dat met de verkoper afgesproken en is dat genoteerd op de verkoopsovereenkomst. We vragen je deze meubelen op voorhand te demonteren (niet voor salons en matrassen).
Als het niet afgesproken werd met de verkoper, verwittig dan onze leveringsdienst op het moment dat je de leverafspraak inplant. (min 3 werkdagen voor de levering).  

Tip 7: Lift / Trap

Kijk goed na of alles via de huislift/trap naar boven kan. Vraag ook de toestemming van de conciërge of de eigenaar van het gebouw om deze te mogen gebruiken. Bij twijfel, raden we aan om onze ladderlift te bestellen. Indien we de ladderlift niet moeten gebruiken, moet je deze ook niet te betalen.

Tip 8: Vensterglas

Er wordt door onze mensen geen vensterglas uitgenomen. Hiervoor contacteer je best zelf een glazenmaker.

Tip 9: Verplaatsen of annuleren

Als je een leveringsafspraak wil annuleren of verplaatsen, kan dit ten minste 5 werkdagen voor de afgesproken leveringsdatum. Indien er toch binnen de 5 werkdagen afgebeld wordt, of bij afwezigheid op de dag zelf, zullen er annulatiekosten worden aangerekend.

Tip 10: Levertijdstip opvragen

Twee dagen op voorhand kan je het levertijdstip opvragen op onze website. Dit kan je via deze link doen.

 

TOCH NOG VRAGEN?

Heeft u toch nog vragen in verband met een levering, contacteer dan onze leveringsdienst op : levering.service@krea.be of bel naar 03 760 18 50