Een levering waarbij alles vlekkeloos verloopt, is belangrijk voor jou en voor ons. Wij controleren hier alle verpakkingen voor ze vertrekken en behandelen ze met grote zorg. Belangrijk is dat je zelf ook enkele voorzorgen neemt…. Hieronder vind je enkele tips om je voor te bereiden op de levering. Zo maken we samen dat de levering vlot kan verlopen!
Tip 1: Parkeerruimte
Voorzie genoeg parkeerruimte voor onze vrachtwagen:
- Levering zonder ladderlift: voorzie 8 meter indien we op straat moeten parkeren (en niet op een oprit).
- Levering met ladderlift: voorzie 15 meter.
Als je in een drukke straat woont: vraag tijdig borden voor parkeerverbod aan bij de gemeente zodat je de plaatsen kan vrij houden.
Tip 2 : Betaling
Betalen gebeurt altijd bij levering of op voorhand. Dit zijn de betalingsmogelijkheden:
- Cash. Hou hierbij rekening met de nieuwe wetgeving. Voortaan mag er, onafhankelijk van het totale bedrag van de verkoop, steeds tot maximum 3.000 € cash betaald worden. (Vb.: Bij een verkoop van 5.000 € mag dus 3.000 € cash betaald worden. Opgelet, de cash betaling wordt opgeteld over alle betalingen heen : voorschot, bijbetaling, saldo afrekening ... en verschillende transacties op verschillende namen en/of adressen worden bij het minste vermoeden samengevoegd.)
- Met een bankcheque
- Met betaalkaart(en) (Bancontact, Mastercard of Visa). Let op: alle betaalkaarten hebben een persoonlijke limiet, ongeacht hoeveel geld er op uw rekening staat. Neem daarom contact op met je bank om de limiet te verhogen indien nodig.
- Op voorhand per overschrijving. We vragen om het saldo minstens 3 werkdagen voor de levering over te schrijven op één van onderstaande rekeningnummers.
KBC: BE03 4139 1647 8184
BNP PARIBAS: BE79 2930 1520 7433
Vermeld bij de betaling de OGM code die onderaan rechts op je verkoopsovereenkomst vermeld staat.
Je kan ook het verkoopsnummer vermelden, dit staat rechtsbovenaan, vlak boven de klantencode.
Tip 3: Leveren, niet monteren
Indien we de meubelen enkel leveren en niet monteren, dan worden deze afgezet op het gelijkvloers.
Tip 4: Vlotte doorgang
Voorzie een vlotte doorgang naar de kamer waar je nieuwe meubelen zullen staan. De nodige ramen, deuren en doorgangen moeten geschikt zijn voor de te leveren meubelen. Zorg ervoor dat de plaats waar er gemonteerd moet worden, leeg is.
Tip 5: Persoonlijke gegevens
Controleer je persoonlijke gegevens op de verkoopsovereenkomst. Als er een wijziging nodig is (GSM nummer, adres, verdieping, … ) mail dan naar levering.service@krea.be of bel naar 03 760 18 50 tijdens de weekdagen. Geef dit zeker door voor de datum van levering!
Tip 6: Meenemen oude meubelen
Indien je wenst dat we je oude meubelen meenemen (tegen betaling), dan heb je dat met de verkoper afgesproken en is dat genoteerd op de verkoopsovereenkomst. We vragen je deze meubelen op voorhand te demonteren (niet voor salons en matrassen).
Als het niet afgesproken werd met de verkoper, verwittig dan onze leveringsdienst op het moment dat je de leverafspraak inplant. (min 3 werkdagen voor de levering).
Tip 7: Lift / Trap
Kijk goed na of alles via de huislift/trap naar boven kan. Vraag ook de toestemming van de conciërge of de eigenaar van het gebouw om deze te mogen gebruiken. Bij twijfel, raden we aan om onze ladderlift te bestellen. Indien we de ladderlift niet moeten gebruiken, moet je deze ook niet te betalen.
Tip 8: Vensterglas
Er wordt door onze mensen geen vensterglas uitgenomen. Hiervoor contacteer je best zelf een glazenmaker.
Tip 9: Verplaatsen of annuleren
Als je een leveringsafspraak wil annuleren of verplaatsen, kan dit ten minste 5 werkdagen voor de afgesproken leveringsdatum. Indien er toch binnen de 5 werkdagen afgebeld wordt, of bij afwezigheid op de dag zelf, zullen er annulatiekosten worden aangerekend.
Tip 10: Levertijdstip opvragen
Twee dagen op voorhand kan je het levertijdstip opvragen op onze website. Dit kan je via deze link doen.
TOCH NOG VRAGEN?
Heeft u toch nog vragen in verband met een levering, contacteer dan onze leveringsdienst op : levering.service@krea.be of bel naar 03 760 18 50